Skip to content

!! #ေက်ာင္းသားေတြကို #Hijack လုပ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ကို #Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ #NNER

March 5, 2015

Quote:
ေက်ာင္းသားေတြကို Hijack လုပ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ NNER

Answer:
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ေျပာခ်င္ရာေျပာတဲ့သူေတြ၊ သတင္းစာထဲ စာဝင္ေရးေလာက္တဲ့ အဆင့္ရွိသူေတြဆီကေန ဒီလို ေကာက္ခ်က္မ်ိုးကို ၾကားရတာ မဆန္းေပမယ့္ သမၼတ အႀကံေပးတစ္ေယာက္ဆီကေန ၾကားရတာကေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါ… အင္းေပါ့ေလ… စစ္တပ္ထြက္ဆိုေတာ့လည္း ဒီေလာက္ပဲ လာမွာေပါ့…

Quote:
NNER ရဲ႕ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္ ထြက္လာတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တစ္ရပ္ လို႔ပဲ ဆိုပါရေစ။ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို မ်က္ကြယ္ ျပဳလုိက္ျခင္းဟာ ဘယ္သူမွ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈ မရွိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

Answer:
ကဲ… ဒီစကားမ်ိုး ဘယ္တုန္းက ၾကားဖူးပါလိမ့္… မွတ္မိၿပီ အမ်ိုးသား ညီလာခံကို ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက သပိတ္ေမွာက္တုန္းကေပါ့… သူတို့မပါဘဲ ငါတို့သေဘာနဲ့ငါတို့ ေရးၾကမယ္ဆိုၿပီး ေရးလိုက္ၾကတာ အခုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဟာသျဖစ္စရာ စစ္သာ ၂၅ ရာႏႈန္း အေခ်ာင္ဝင္ထိုင္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရစနစ္ႀကီးကို ရတာေပါ့… လႊတ္ေတာ္ႀကီးကသာ အမွန္တကယ္ ႐ိုးသားရင္ ၫႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ဖို့ စဥ္းစားမွာပါ…

Quote:
ဒါဟာ NNER အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားအစစ္ေတြကို ဓါးစာခံျပျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို ဒီမိုကေရစီနည္းနဲ႕ ျပင္ဆင္ရမယ့္အစား ေတာ္လွန္ေရးနဲ႕ ျပင္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီလိုပဲ နားလည္မိပါတယ္။

Answer:
ေတာ္ေတာ္အားနည္းတဲ့ နားလည္မႈတစ္ရပ္ပါပဲ… ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ့ မတက္ဘူးလို့ ေျပာတာကို စိန္ေခၚတယ္လို့ ေျပာတာကိုက ႀကီးက်ယ္တဲ့ စကားအမွားႀကီး ျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားေတြကို ဓားစာခံလုပ္တယ္ဆိုတာကလည္း မယံုၾကည္ႏိုင္ဖြယ္ရ အေျခအျမစ္ မရွိတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ႀကီးပါပဲ… သပိတ္ေမွာက္တာ၊ ကန့္ကြက္တာ ကိုယ္တိုင္ကိုက ဒီမိုကေရစီစနစ္ေတြမွာ တရားဝင္အသံုးျပဳၾကတဲ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္နည္းေတြဆိုတာကိုလည္း သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္… ေနာက္ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ဆႏၵျပေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ရဲနဲ့ သြားၿခိမ္းေျခာက္တာကလည္း ဘာသေဘာပါလဲ…

Quote:
ဗကသ ၆ ေယာက္ ၾကားနာပြဲ မတက္တာ နားလည္လို႔ ရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ အေတြ႔အၾကဳံေတြ အမ်ားၾကီး လိုပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ရွိရွိ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းႏုိင္ဖို႕ လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ မတက္ဘူး ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ NNER မွာ ပညာေရးနယ္ပယ္က ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြက လက္ရွိ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို စတင္ေရးဆြဲခဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ဆိုတာက ဥပေဒျပဳေပးမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကို မျဖစ္မေန ရွင္းကို ရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Answer:
NNER က ျပင္ဆင္ဥပေဒၾကမ္းကို တင္ျပရာမွာ အသံုးျပုခဲ့တဲ့ presentation slide ေတြကို အဲဒီအစည္းအေဝးမွာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး လဒႀကီး မိုင္သလို ဘာမွ ဝင္မေျပာခဲ့တဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက နလၿပိန္းတုန္းေတြဆီကေန ေတာင္းယူၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္… NNER အေနနဲ့ သူ့ကို ေထာက္ခံတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ဒီမိုကေရစီနည္း ကင္းမဲ့စြာ အႏွိပ္ကြပ္ ခံေနရခ်ိန္မွာ အခန့္သားနဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲ ဝင္မေဆြးေႏြးႏိုင္တာကို ေခါင္းေကာင္းသူတိုင္း နားလည္ႏိုင္ပါတယ္…

Quote:
NNER ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ရင္ –
(၁) ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ CSO တစ္ရပ္အေနနဲ႕ စုစည္းခဲ့တယ္။
(၂) တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္ေတြမွာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။
(၃) အစိုးရက ျပဳလုပ္တဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အစည္းအေ၀းေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆုံခဲ့တယ္။အမ်ဳိးသားပညာေရးမူ၀ါဒ (မူၾကမ္း)ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းခဲ့တယ္။
(၄) အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးထားတဲ့ “လက္ေတြ႕က်ေသာပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီ” က မူၾကမ္းတစ္ခု ထြက္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ပညာေရးေကာ္မတီက မူၾကမ္းတစ္ခုထြက္ခဲ့တယ္။ (မူၾကမ္း ၃ ခု ျဖစ္ေနတယ္)
(၅) တစ္ခုတည္းေသာ မူၾကမ္း ျဖစ္လာေစဖို႔ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ပညာေရးမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀း တစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ဖို႕ သေဘာတူညီခဲ့တယ္။
(၆) ဒါေပမယ့္ အဲဒီမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀းကို တက္ေရာက္ဖို႕ ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း ခံခဲ့ရတယ္။ (ေနျပည္ေတာ္ သြားဖို႕ ကားေတြ၊ လူေတြ စီစဥ္ျပီးကာမွ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံခဲ့ရတဲ့အေပၚမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္)
(၇) ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႕ NNER အစည္းအေ၀းက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဥပေဒ ဘာ-ဘယ္လို ဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္း သိႏုိင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ (ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေအာင္ ထပ္မံ အသိေပးလိုတာက ဒီအစည္းအေ၀းကို NNER မတက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။)
(၈) လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး NNER ရဲ႔ ဆန္႔က်င္မႈသေဘာထားအျမင္ေတြကို ျပည္နယ္-တိုင္းေဒသၾကီးအခ်ဳိ႕မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြ၊ ဆရာ သမဂၢေတြကို လုိက္လံ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ (အားလုံးက ဆန္႔က်င္လာေအာင္ စည္းရုံးတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြပါပဲ)
(၉) အဲဒီက စလို႔ ဗကသရဲ႕ ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ (ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ NNER က ကန္႔ကြက္လို႔သာ ဆႏၵျပခဲ့ရတာ ျဖစ္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိမထားဘူး ဆိုတာ လက္ပံတန္းမွာ အေျချပဳေနတဲ့ ပင္မ လမ္းေလွ်ာက္စစ္ေၾကာင္းဆီကို NNER ပညာရွင္ေတြ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ သြားေရာက္ျပီး ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းအေၾကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခဲ့ရတာက သက္ေသပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြ ေကာင္းေကာင္း မသိေသးတဲ့ အေနအထားဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။)

Answer:
စစ္အစိုးရေခတ္က အကြက္ဆင္ေရးသားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရသလိုပါပဲ… (ပညာေရး ယိုယြင္းမႈေၾကာင့္) တစ္ႀကိမ္မွာ စာေၾကာင္း ၅ ေၾကာင္းထက္ပိုၿပီး process မလုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ ေပါမ်ားတဲ့ တိုင္းျပည္မွာေတာ့ ဒီနည္းက အလုပ္ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္… ဒါေပမယ့္ စာဖတ္အားေကာင္းသူတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလို သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္…

၁။ NNER က ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းအတိုင္း အဆိုျပုလႊာကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းခဲ့တယ္… NNER ရဲ့ ဦးေဆာင္မႈကို မခံယူခ်င္လို့ မေဖာင္း ေဖာင္းပြေအာင္ အဖြဲ့ေတြထပ္ဖြဲ့ မူေတြ ထပ္ထုတ္ခဲ့တယ္… (ဒီမွာ ဘယ္သူ့မူက မူလမူလည္းဆိုတာ သေဘာေပါက္မွာပါ…) ေနာက္ၿပီး NNER ကို ပထုတ္လိုက္တယ္…

၂။ NNER က ပညာေရးနဲ့ တကယ္သက္ဆိုင္တဲ့သူေတြဆီကို လိုက္လံရွင္းလင္းခဲ့တယ္… ဒါဟာ အင္မတန္ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းပါပဲ… NNER ရဲ့အဆိုကို ေက်ာင္းသားေတြ ဆရာေတြက ေထာက္ခံတယ္…

၃။ ေက်ာင္းသားေတြက သူတို့ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ့သူတို့ သပိတ္ေမွာက္တယ္… ေက်ာင္းသားေတြက NNER အေပၚ ယံုၾကည္တယ္… NNER က ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးေပးတယ္… ေက်ာင္းသားေတြနဲ့ NNER လက္ဝါးျခင္း ႐ိုက္မထားဘူးဆိုတာ NNER က ေက်ာင္းသားေတြကို သြားရွင္းျပရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မွာ ေပၚလြင္တယ္…

Quote:
ဒါေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရျခင္းမွာ NNER ရဲ႕ အခန္းက႑ ၾကီးၾကီးမားမား ပါ၀င္ခဲ့တာ ထင္ရွားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ္စခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္း ကိုယ္ျပန္ျပီးသိမ္းႏိုင္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္မွာ မျဖစ္မေန ေဆြးေႏြးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ CSO တစ္ခုကို ဒီေလာက္အထိ အခြင့္ အေရးေပးေနတာဟာ မသိနားမလည္တဲ့ အစစ္အမွန္ ေက်ာင္းသားေတြကို မထိခိုက္ေစခ်င္တာရယ္၊ ပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႕ လိုတယ္ဆိုရင္ ျပင္ဆင္ဖို႕ အသင့္ရွိေနတယ္ ဆိုတာရယ္ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Answer:
ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာဖူးတယ္… စားဝတ္ေနေရး မေျပလည္လို့ ရာဇဝတ္မႈ က်ူးလြန္တာကို ရက္စက္တဲ့ အျဖစ္ေပးမႈေတြနဲ့ မတုန့္ျပန္သင့္တဲ့… စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးျခင္းရမည္တဲ့… ျပႆနာအစက NNER လား… အစိုးရရဲ့ မ႐ိုးသားတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လား… လက္ရွိ ဥပေဒေတြထုတ္ဖို့ CSO ေတြဆီက အကူအညီေတြ ယူေနရတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ… NNER ကိုေတာ့ လက္ေတြ့နဲ့ နီးစပ္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာက္တယ္… ဒါနဲ့ ႏိုင္ရာလူနဲ့ အစားထိုးလိုက္တယ္…

Quote:
သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ မေဆြးေႏြးဘူး ဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမးစရာ ရွိတာက NNER အေနနဲ႔ –
(၁) လႊတ္ေတာ္မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွင္းလင္းဖို႔ အေထာက္အထားေတြ မရွိလို႔လား၊ မိမိတို႕ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အားလုံး လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္မယ္ လို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ မရွိလို႔လား။
(၂) ေျပလည္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို သြားခ်င္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ေအာင္ ထိပ္တိုက္ဆန္႔က်င္ေရးသြားေနတဲ့ ဗကသေတြဘက္က ရပ္တည္ျပီး သံပတ္ တင္းေပးလိုက္တာလား၊
(၃) အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ခ်င္တာလား၊ ဒါမဟုတ္ ပဋိပကၡေတြ မျပီးျပတ္ဘဲ ဆက္လက္ ေတာက္ေလာင္ေစခ်င္တာလား စဥ္းစားဖို႕ လိုပါတယ္။

Answer:

၁။ ယံုၾကည္လို့ပဲ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္မွာ မီဒီယာေတြကို ေရွ့ထားၿပီး ေပၚတင္ေဆြးေႏြးခဲ့တာေပါ့…
၂။ ဗကသေတြေရာ NNER ပါ လိုအပ္သလို ၫႇိႏိုင္းလိုတဲ့ သေဘာထားရွိတယ္ဆိုတာ သူတို့ေျပာတာဆိုတာ၊ လုပ္တာကိုင္တာေတြကို ျမင္ဖူးၾကားဖူးသူတိုင္း သိပါတယ္… အခု လႊတ္ေတာ္ မသြားတာေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေလး အသိေပးၿပီးမွ မသြားတာပါ… အမ်ားကို ကိုယ္စားမျပုတဲ့ အစိုးရ ၾသဇာခံ ဘုန္းႀကီးေတြကို အသံုးခ်ၿပီး ဥပေဒကို လိုရာလုပ္ခ်င္တာ အစိုးရပါ…
၃။ လက္ပံတန္းမွာ ရဲေတြ အၾကမ္းသြားမဖက္ရင္ ပဋိပကၡေတြ ဆက္ျဖစ္စရာ မရွိပါ…

Quote:
ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို သြားရမွာပါပဲ။ လႊတ္ေတာ္ကို မသြားဘူး ဆိုေတာ့ကာ NNER ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲ။ ဘာျဖစ္ေစခ်င္ေနတာလဲ အားလုံးက စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခံလား၊ အေျဖလား

Answer:
အစိုးရရဲ့ တာဝန္သိတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို လိုခ်င္တာပါ

Quote:
လက္ရွိ ဆႏၵျပမႈေတြရဲ႕ ေျဖရွင္းခ်က္ဟာ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရ၊ ေက်ာင္းသား၊ NNER၊ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အားလုံး သေဘာတူ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ထြက္ေပၚလာဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္က ခင္းထားတဲ့ ၾကားနာပြဲမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားနာပြဲေတြ အားလုံးျပီးဆုံးသြားရင္ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ လက္ရွိ ျပႆနာေတြရဲ႕ အေျဖပါပဲ။

Answer:
လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို ပါတီကေန ေနာက္ကြယ္က ဖိအားေပးၿပီး ႀကိုးကိုင္မထားရင္၊ အစိုးရက သမာသမတ္ရွိရွိ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပရင္ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ အဆံုးအျဖတ္က သမာသမတ္ ရွိမွာပါ… အခုအေျခအေနမွာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ အဆံုးအျဖတ္ကို အေမွာင္ဖံုးဖို့ ႀကိုးပမ္းခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္လို့ ထင္ပါတယ္…

Quote:
NNER အေနနဲ႕ အေျဖထြက္ေအာင္ လုပ္ရမွာပဲ။ ျပႆနာတက္ေအာင္ လုပ္တဲ့အဆင့္မွာပဲ ေက်ာက္ခ်ထားလို႔ မရပါဘူး ဆိုတာကိုပဲ အေလးအနက္ထားျပီး တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

Answer:
NNER က အေျဖထြက္ေအာင္ လုပ္ေပးမွာပါ… ဒါေပမယ့္ ဓားစာခံလုပ္တာကိုေတာ့ လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး…

Credit Sandha aun

#####

HMUU ZAW POST

10369874_769074273189663_7670768518502523118_n11038248_769074269856330_5639106963037229999_n13153_769085539855203_2010146714415063674_n11037346_769086536521770_8457492779800395517_n

ေက်ာင္းသားေတြကို Hijack လုပ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ NNER
NNER ရဲ႕ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္ ထြက္လာတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တစ္ရပ္ လို႔ပဲ ဆိုပါရေစ။ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို မ်က္ကြယ္ ျပဳလုိက္ျခင္းဟာ ဘယ္သူမွ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈ မရွိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာလို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဟာ NNER အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားအစစ္ေတြကို ဓါးစာခံျပျပီး လႊတ္ေတာ္ကို Challenge လုပ္လိုက္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီပညာေရးကို ဒီမိုကေရစီနည္းနဲ႕ ျပင္ဆင္ရမယ့္အစား ေတာ္လွန္ေရးနဲ႕ ျပင္ခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီလိုပဲ နားလည္မိပါတယ္။
ဗကသ ၆ ေယာက္ ၾကားနာပြဲ မတက္တာ နားလည္လို႔ ရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ရွင္းလင္းႏိုင္ဖို႔ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႕ အေတြ႔အၾကဳံေတြ အမ်ားၾကီး လိုပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ရွိရွိ ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းႏုိင္ဖို႕ လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ မတက္ဘူး ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။
မတ္လ ၅ ရက္ေန႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို တက္ေရာက္လာခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား ၁၀ ဦး ေဆြးေႏြးမႈ မျပီးျပတ္ဘဲ ျပန္ထြက္သြားတယ္ ဆိုတာကလည္း အတူတူပါပဲ။ ဥပေဒေရးရာ၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဘယ္ေလာက္အထိ ေဆြးေႏြးႏုိင္မွာတဲ့လဲ။ ခိုင္ခိုင္မာမာ မေဆြးေႏြးႏိုင္မယ့္ အတူတူ ေရွာင္လႊဲျပီး လက္ညဳိးထိုးတာက ပိုေကာင္းသလို ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းထားတဲ့ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္က ေဒါက္တာသိန္းလြင္တို႔ ေရးဆြဲထားတာသာ ျဖစ္ျပီး ေက်ာင္းသားေတြက ဆႏၵျပေပးရုံပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။
ဒါေပမယ့္ NNER မွာ ပညာေရးနယ္ပယ္က ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြက လက္ရွိ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို စတင္ေရးဆြဲခဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ဆိုတာက ဥပေဒျပဳေပးမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကို မျဖစ္မေန ရွင္းကို ရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
NNER ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ရင္ –
(၁) ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ CSO တစ္ရပ္အေနနဲ႕ စုစည္းခဲ့တယ္။
(၂) တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္ေတြမွာ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။
(၃) အစိုးရက ျပဳလုပ္တဲ့ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အစည္းအေ၀းေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆုံခဲ့တယ္။အမ်ဳိးသားပညာေရးမူ၀ါဒ (မူၾကမ္း)ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းခဲ့တယ္။
(၄) အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးထားတဲ့ “လက္ေတြ႕က်ေသာပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီ” က မူၾကမ္းတစ္ခု ထြက္ခဲ့တယ္။ လႊတ္ေတာ္ပညာေရးေကာ္မတီက မူၾကမ္းတစ္ခုထြက္ခဲ့တယ္။ (မူၾကမ္း ၃ ခု ျဖစ္ေနတယ္)
(၅) တစ္ခုတည္းေသာ မူၾကမ္း ျဖစ္လာေစဖို႔ အားလုံးပါ၀င္တဲ့ ပညာေရးမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀း တစ္ရပ္ ျပဳလုပ္ဖို႕ သေဘာတူညီခဲ့တယ္။
(၆) ဒါေပမယ့္ အဲဒီမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀းကို တက္ေရာက္ဖို႕ ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း ခံခဲ့ရတယ္။ (ေနျပည္ေတာ္ သြားဖို႕ ကားေတြ၊ လူေတြ စီစဥ္ျပီးကာမွ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံခဲ့ရတဲ့အေပၚမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္)
(၇) ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႕ NNER အစည္းအေ၀းက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဥပေဒ ဘာ-ဘယ္လို ဆိုတာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္း သိႏုိင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ (ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေအာင္ ထပ္မံ အသိေပးလိုတာက ဒီအစည္းအေ၀းကို NNER မတက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။)
(၈) လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး NNER ရဲ႔ ဆန္႔က်င္မႈသေဘာထားအျမင္ေတြကို ျပည္နယ္-တိုင္းေဒသၾကီးအခ်ဳိ႕မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြ၊ ဆရာ သမဂၢေတြကို လုိက္လံ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။ (အားလုံးက ဆန္႔က်င္လာေအာင္ စည္းရုံးတဲ့ ခရီးစဥ္ေတြပါပဲ)
(၉) အဲဒီက စလို႔ ဗကသရဲ႕ ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ (ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ NNER က ကန္႔ကြက္လို႔သာ ဆႏၵျပခဲ့ရတာ ျဖစ္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိမထားဘူး ဆိုတာ လက္ပံတန္းမွာ အေျချပဳေနတဲ့ ပင္မ လမ္းေလွ်ာက္စစ္ေၾကာင္းဆီကို NNER ပညာရွင္ေတြ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ သြားေရာက္ျပီး ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းအေၾကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းခဲ့ရတာက သက္ေသပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားေတြ ေကာင္းေကာင္း မသိေသးတဲ့ အေနအထားဆိုတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။)
ဒါေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရျခင္းမွာ NNER ရဲ႕ အခန္းက႑ ၾကီးၾကီးမားမား ပါ၀င္ခဲ့တာ ထင္ရွားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုယ္စခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္း ကိုယ္ျပန္ျပီးသိမ္းႏိုင္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္မွာ မျဖစ္မေန ေဆြးေႏြးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ CSO တစ္ခုကို ဒီေလာက္အထိ အခြင့္ အေရးေပးေနတာဟာ မသိနားမလည္တဲ့ အစစ္အမွန္ ေက်ာင္းသားေတြကို မထိခိုက္ေစခ်င္တာရယ္၊ ပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ဖို႕ လိုတယ္ဆိုရင္ ျပင္ဆင္ဖို႕ အသင့္ရွိေနတယ္ ဆိုတာရယ္ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ မေဆြးေႏြးဘူး ဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေမးစရာ ရွိတာက NNER အေနနဲ႔ –
(၁) လႊတ္ေတာ္မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွင္းလင္းဖို႔ အေထာက္အထားေတြ မရွိလို႔လား၊ မိမိတို႕ရဲ႕ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အားလုံး လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္မယ္ လို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ မရွိလို႔လား။
(၂) ေျပလည္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို သြားခ်င္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ေအာင္ ထိပ္တိုက္ဆန္႔က်င္ေရးသြားေနတဲ့ ဗကသေတြဘက္က ရပ္တည္ျပီး သံပတ္ တင္းေပးလိုက္တာလား၊
(၃) အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ခ်င္တာလား၊ ဒါမဟုတ္ ပဋိပကၡေတြ မျပီးျပတ္ဘဲ ဆက္လက္ ေတာက္ေလာင္ေစခ်င္တာလား စဥ္းစားဖို႕ လိုပါတယ္။
ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို သြားရမွာပါပဲ။ လႊတ္ေတာ္ကို မသြားဘူး ဆိုေတာ့ကာ NNER ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲ။ ဘာျဖစ္ေစခ်င္ေနတာလဲ အားလုံးက စဥ္းစားဖို႔ လိုအပ္လာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခံလား၊ အေျဖလား
လက္ရွိ ဆႏၵျပမႈေတြရဲ႕ ေျဖရွင္းခ်က္ဟာ လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရ၊ ေက်ာင္းသား၊ NNER၊ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား အားလုံး သေဘာတူ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ထြက္ေပၚလာဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္က ခင္းထားတဲ့ ၾကားနာပြဲမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားနာပြဲေတြ အားလုံးျပီးဆုံးသြားရင္ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ လက္ရွိ ျပႆနာေတြရဲ႕ အေျဖပါပဲ။
NNER အေနနဲ႕ အေျဖထြက္ေအာင္ လုပ္ရမွာပဲ။ ျပႆနာတက္ေအာင္ လုပ္တဲ့အဆင့္မွာပဲ ေက်ာက္ခ်ထားလို႔ မရပါဘူး ဆိုတာကိုပဲ အေလးအနက္ထားျပီး တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
ကိုးကား
(၁) NNER ၏ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္၊
(၂) ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ NNER ရဲ႕ Contact Person အမည္ စာရင္း၊
(၃) ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ “7Day Daily” သတင္းစာပါ ပညာေရးမ်က္ႏွာစုံညီအစည္းအေ၀း က်င္းပျပဳလုပ္မည့္ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္၊
(၄) NNER ၏ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔ ေၾကညာခ်က္။

No comments yet

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: