“ျမန္မာေတြ က်ားျဖစ္ဖုိ႔ လုိျပီ (၁)”
^^^^^^^^^^^^^^^^^
ခရဇ္ႏွစ္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေလးပါ။ ေရးသူက စာေရးဆရာ ႏွစ္ဖက္လွ ေက်ာ္လြင္ပါ။ တကယ္ေတာ့ သူကုိယ္တုိင္ ေရးခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပဲႏြယ္ကုန္းေဟာေျပာပြဲေခြကုိ စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာမရွိေတာ့ပါဘူး။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က စာအုပ္ေလးမွာ ၉၆၉တံဆိပ္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္ေနာ္။ ၉၆၉ကုိ မနာလုိ တုိရွည္ မျဖစ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ ၉၆၉ က အင္မတန္ သေဘာထားၾကီးပါတယ္။ သူတစ္ပါး အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္မေျပာႏွင့္ သူတစ္ပါး ဂဏန္းကိုေတာင္ ဖ်က္လုိဖ်က္ဆီး မလုပ္ခဲ့သူပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၉၆၉ကုိ အထင္မလြဲၾကဖုိ႔၊ ၉၆၉ ကုိ စိတ္ႏွင့္ေတာင္ မျပစ္မွားၾကဖုိ႔ ေျပာလုိျခင္းပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က စာအုပ္ေလးကုိ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္လုိ႔ အခန္းဆက္တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။
ေရႊျမန္မာေတြ ႏြားႏွင့္က်ား ႀကဳိက္တာ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္ေနာ္။
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
“၉၆၉” “ျမန္မာေတြက်ားျဖစ္ဖုိ႔လုိျပီ”
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ႏွစ္ဖက္လွဦးေက်ာ္လြင္။ ပဲႏြယ္ကုန္းၿမဳိ႕တြင္ ေဟာၾကားသည္။
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
နိဒါန္း
^^^
“ျမန္မာေတြက်ားျဖစ္ဖုိ႔လုိျပီ” ဟူေသာ ဤစာအုပ္သည္ ဆရာၾကီး၏ ေနာက္ဆုံးလက္ရာအျဖစ္ အမွတ္တရ က်န္ရွိေနမည္ျဖစ္ျပီး ဤစာအုပ္ကုိ ဖတ္ရႈရသူတုိင္း ဆရာၾကီး၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္၊ သာသနာခ်စ္စိတ္ဓာတ္တုိ႔ကုိ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ယူရမည္ျဖစ္သည္။
စာဖတ္သူသည္ ဆရာၾကီး၏ ႏွလုံးသားႏွင့္ ေစတနာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရႈႏုိင္ခဲ့ပါမူ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ အားမရ၍ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအႏၲရာယ္က်ေရာက္ေနပါလ်က္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနေသာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ မားမလုိအားမရျဖစ္၍ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ဆက္ဆံမိေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္လွဦးေက်ာ္လြင္ “မာနသည္” ဟု မွတ္ထင္ခဲ့မႈမ်ား ပါေပ်ာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မာနၾကီးေလာက္ေအာင္ ထူးခၽြန္သူ၊ မာနၾကီး ေလာက္ေအာင္ အလုပ္လုပ္သူျဖစ္ျပီး အသိအမွတ္ျပဳလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အၾကံျပဳအပ္ပါသည္။
ဆရာၾကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာအမွတ္အသားအျဖစ္ (၉၆၉) ဂဏန္းကုိ တီထြင္ခဲ့သျဖင့္ ယခု (ျမန္မာေတြ က်ားျဖစ္ဖုိ႔ လုိျပီ” စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံး၌လည္း ထုိဂဏန္ကုိ ေရြးခ်ယ္တပ္ဆင္လုိက္ပါသည္။
စာရႈသူအေပါင္း ဆရာၾကီးလုိ အမ်ဳိးခ်စ္ ဘာသာခ်စ္ျပီး အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအတြက္ ဆရာၾကီးလုိ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ထမ္းရြက္သယ္ပုိးႏုိင္ၾကပါေစ။
ဆရာတပည့္
(သတၳဳေနာ သိေႆာ)
ႏွစ္ဖက္လွဦးေက်ာ္လြင္-၏ ကုိယ္ေရးရာဇဝင္အက်ဥ္း
*************************************
ႏွစ္ဖက္လွဆရာၾကီးဦးေက်ာ္လြင္ကုိ ဟံသာဝတီခရုိင္၊ ေက်ာက္တန္းၿမဳိ႕နယ္၊ ပါဒ,ေညာင္ဝုိင္း ႏွစ္ရြာၾကားရွိ ကုိယ္ပုိင္ၿခံ(ေဝဠဳဝန္ဝါးေတာ) ၌၁၂၉၂-ခု၊ တပုိတြဲလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ (၇.၂.၃၁) တနလၤာေန႔တြင္ အဖဦးထြန္း ေက်ာ္ အမိေဒၚေစာပြင့္ တုိ႔မွ ေမြးဖြားသည္။
ေညာင္ဝုိင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးေဝပုလႅကုိ ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳ၍ ရွင္သာမေဏဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ခရမ္းၿမဳိ႕ ကုိင္းကုန္းေက်ာင္းတုိက္၌ ရွင္သာမေဏဘဝျဖင့္ ပထမငယ္-လတ္-ၾကီးတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ အသက္(၂၅) ႏွစ္အရြယ္တြင္ သံဃာ့ေလာက၌ ထိပ္တန္းစာေမးပြဲမ်ားျဖစ္သည့္ သက်သီဟဓမၼာစရိယ၊ ေစတိယဂၤဏဓမၼာ စရိယ၊ သာသနဓဇသိရီပဝရဓမၼာစရိယ (အစုိးရဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဓမၼာစရိယ) တုိ႔ကုိ ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့သည္။
ရဟန္းသိကၡာ(၈)ဝါအရတြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၊ စမ္းေခ်ာင္းၿမဳိ႕နယ္၊ ဥယ်ာဥ္ေက်ာင္းတုိက္၊ ဂႏၶာရုံေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းထုိင္စာခ်ရင္း တရားေဟာရင္း သာသနာျပဳခဲ့သည္။
အသက္(၃၄)ႏွစ္တြင္ လူဝတ္လဲ၍ ဗဟန္းၿမဳိ႕နယ္ စက္မႈလက္မႈ အထက္တန္းေက်ာင္း၌ အထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့သည္။
သာသနာေရးဦးစီးဌာန၌ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း မဟာဝိဇၨာ {MA} ႏွင့္ အထက္တန္းေရွ႕ေန {H.G.P} ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
(၉.၅.၉၁) ၌ သာသနာေတာ္ထြန္းကား ျပန္႔ပြားေရးဦးစီးဌာနအသစ္၌ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခဲ့သည္။
ႏွစ္ဖက္လွဆရာၾကီး ဦးေက်ာ္လြန္သည္ သာသနာေရးဌာန၌ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း ပထမျပန္ႏွင့္ ဓမၼာစရိယ စာေမးပြဲ စာေအာင္ဆု(၆)ဆ တုိးျမွင့္လွဴဒါန္းရန္၊ တိပိဋကႏွင့္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ေထာက္ပံ့ေငြ၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဘိဓဇလွဴဒါန္းေငြမ်ား တုိးျမွင့္လွဴဒါန္းရန္ တင္ျပေလွ်ာက္ထားရာ ေအာင္ျမင္စြာ တုိးျမွင့္ လွဴဒါန္းႏုိင္ခဲ့သည္။
ေျမဧက(၁၆၇) ဧက က်ယ္ဝန္းသည့္ ကမၻာေအး သာသနာေရးဌာနၾကီးတစ္ခုလုံး သာသနာ့ေျမျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံလုံးရွိ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးသင္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ၾကီးမ်ား တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ဖုိ႔ တင္ျပေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရသည္မွစ၍ ပရိယတၱိတကၠသုိလ္သင္ရုိး ညႊန္တမ္းအဆင့္ ဆင့္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအဆင့္ဆင့္ ျပဌာန္းက်မ္းစာမ်ား စည္းမ်ဥ္းမ်ား ေရးဆြဲခဲ့ျပီး ႏုိင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသုိလ္ၾကီးျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေန႔မအား ညမနားၾကဳိးစားေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ႏွစ္ဖက္လွဆရာၾကီး ဦးေက်ာ္လြင္သည္ ရဟန္းဘဝျဖင့္ လူေသ လူျဖစ္ ဝိနစၧယအျဖစ္ “ေခတ္သစ္ ေသာႏုတၱဳရ္” ပထမတြဲ၊ ဒုတိယတြဲ ႏွစ္က်မ္းတြဲကုိ ေရးသားခဲ့သည္။ လူ႔ဘဝျဖင့္ ေက်ာက္သေဘၤာ ဝိနိစၧယ လူေသလူျဖစ္ ဝိနိစၧယမ်ား၌ ဓမၼဘက္မွ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ (ထုိစဥ္က) ဒုတိယဥကၠ႒ၾကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး သန္းေရႊ၏ တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ “ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္” က်မ္းစာအုပ္ကုိ ျပဳစုထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ “ဗုဒၶဘာသာ လူထက္လူ” က်မ္းကုိလည္းေကာင္း၊ သိပၸံအဘိဓမၼာအပါအဝင္ က်မ္းစာအုပ္ေပါင္း (၃၇) က်မ္း ေရးသားျပဳစုခဲ့သည္။
ယခု “ျမန္မာေတြ က်ားျဖစ္ဖုိ႔လုိျပီ” စာအုပ္သည္ ဆရာၾကီး ဦးေက်ာ္လြင္ အသက္ (၆၈) ႏွစ္အရြယ္တြင္ ပဲႏြယ္ကုန္းၿမဳိ႕ မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ ဗုဒၶဘာသာေဟာေျပာပြဲ၌ ေဟာေျပာထားေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ စုစည္းတင္ျပထားသည့္ က်မ္းစာအုပ္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္၌ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ ဘာသာေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအျပင္ ႏုိင္ငံတကာ ဘာသာေရးအခမ္းအနားမ်ားသုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိယ္စား တက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္၌ ဗုဒၶဘာသာမိခင္ေကာင္းမ်ား သင္တန္း၊ ဆရာ/ဆရာမမ်ား မြမ္းမံသင္တန္း မ်ားကုိ ပုိ႔ခ်ခဲ့သည္။ ကမၼ႒ာန္းဆရာအျဖစ္ နယ္လွည္႔တရားျပခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္က “ဝိသိ႒ကမၼ႒ာနာစရိယ” (ထူးျခားတဲ့ကမၼ႒ာန္းဆရာ) ဘြဲ႕ကုိ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္။
ႏွစ္ဖက္လွဆရာၾကီး ဦးေက်ာ္လြင္သည္ စာေရးသည္၊ စာခ်သည္၊ သင္တန္းျပသည္၊ စာအုပ္ထုတ္ေဝသည္။ ဘာသာေရး သာသနာေရး အမ်ဳိးသားေရး လူမႈေရးမွစ၍ ပရဟိတအက်ဳိးကုိ သည္ပုိးရင္း ဗုဒၶဘာသာ သိကၡာရွင္ (သီလရွင္)မ်ား သာသနာျပဳသင္တန္းပုိ႔ခ်ရင္း (၁.၈.၂၀၀၂) ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ့သည္။
“နေမာ ဗုဒၶါယ သိဒၶံ”
သုံးလူဆရာႏွင့္ ျမင္းဆရာ
ဆရာတုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဗုဒၶေခတ္တုန္းကဆုိေတာ့ စစ္အဂၤါေလးပါးက ဆင္၊ျမင္း၊ရထား၊ေျခသည္၊ ဆင္တပ္၊ ျမင္းတပ္၊ ရထားတပ္၊ ဒါသူတုိ႔အဓိကေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီေခတ္မွာ ဆင္ဆရာေတြ ျမင္းဆရာေတြ သူတုိ႔သိပ္ေခတ္စားတယ္။ ျမင္းေတြကုိ ျမင္းေကာင္းေတြျဖစ္ေအာင္ သူတုိ႔ျပဳျပင္ၾကရတယ္။ ဆင္ဆရာေတြ ကလည္း ဆင္ရုိင္းေတြကုိ ဖမ္းျပီးေတာ့ တုိက္ပြဲဝင္ ဆင္ယဥ္ေတြျဖစ္ေအာင္ ဆုံးမၾကရတယ္။ ေရွးေခတ္သေဘာ အရေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ျမင္းဆရာတစ္ေယာက္က သူအလြန္ေတာ္တယ္။ လူ႔လက္ထြက္ျမင္းေတြဆုိရင္ တုိက္ပြဲေတြ မွာ အၿမဲတန္းေအာင္တယ္။ ပြဲတုိင္းေအာင္တယ္။ နာမည္ရတယ္။ အႆာစရိယ=ျမင္းဆရာ။ အဲဒီနာမည္ရတဲ့ အႆာစရိယ=ျမင္းရုိင္းေတြကုိ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ သြန္သင္တတ္တဲ့ အဲဒီနာမည္ေက်ာ္ ျမင္းဆရာၾကီးနဲ႔ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ သဗၺညုဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားတုိ႔ ေတြ႕ၾကပါတယ္။
အဲဒီလုိေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီျမင္းဆရာကုိေမးတယ္။ “ခ်စ္သား သင္ဟာ နာမည္ရျမင္း ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ အလြန္ေတာ္တဲ့ ျမင္းေကာင္းေတြကုိ ဘယ္လုိဆုံးမသလဲ….?။ ဘယ္လုိမ်ား သြန္သင္သလဲ…?”လုိ႔။ အဲဒီလုိ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးတယ္။
“ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ဆုံးမပုံကေတာ့ ပထမဦးစြာ ျမင္းကုိ ႏုႏုေပ်ာင္းေပ်ာင္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမာ့ေမာ့ အဲဒီလုိနည္းနဲ႔ တပည့္ေတာ္ဆုံးမပါတယ္။ အစာေရစာေကၽြးလုိ႔ စုပ္သပ္လုိ႔ ေခ်ာ့လုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာနည္းေတြနဲ႔ ေခ်ာ့ေမာ့လုိ႔ ျမင္းေကာင္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္လာေအာင္ ယဥ္ေက်း တဲ့ျမင္းျဖစ္လာေအာင္ တပည့္ေတာ္ ဆုံးမပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဘုရား တခ်ဳိ႕ျမင္းေတြက ဒီေလာက္နဲ႔ မရဘူး၊ နည္းနည္းဆုိးတယ္၊ အဲဒီလုိ ဆုိးတဲ့ျမင္းက်ေတာ့ တပည့္ေတာ္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလး ဆုံးမပါတယ္။ တံျပာနဲ႔ ႏွင္တံနဲ႔ ရုိက္တန္လွ်င္ ရုိက္၊ ႏွင္တံထိပ္မွာ သံခၽြန္တပ္ျပီး ထုိးတန္ထုိး၊ အစာငတ္ထားတန္ထား၊ အဲဒီလုိ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဆုံးမပါတယ္။ အႏုနည္းနဲ႔ ဆုံးမလုိ႔ မရတဲ့ျမင္းကုိ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဆုံးမျပန္ေတာ့လည္း ျမင္းေကာင္း ျမင္းမြန္ တန္းဝင္အာဇာနည္ အဖုိးထုိက္ျမင္း ျဖစ္တာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ဘုရား”။
အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက “တကယ္လုိ႔ကြာ အႏုနည္းနဲ႔လည္း ဆုံးမလုိ႔မရ၊ အၾကမ္းနည္းနဲ႔လည္း ဆုံးမလုိ႔ မရဘူးဆုိလွ်င္ မင္းဘာလုပ္တုန္း”။
“အဲဒီျမင္းကုိ တပည့္ေတာ္ သတ္ပစ္လုိက္ပါတယ္ဘုရားတဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အႏုနည္းနဲ႔လည္း ဆုံးမလုိ႔ မရဘူး၊ အၾကမ္းနည္းနဲ႔လည္း ဆုံးမလုိ႔ မရဘူးဆုိမွေတာ့ ဘာလုပ္ေတာ့မွာတုန္းတဲ့။ တပည့္ေတာ္ သတ္ပစ္လုိက္ေရာ” တဲ့။
“အရွင္ဘုရားေရာ နာမည္ၾကီးတဲ့ ရဟန္းၾကီးတစ္ပါး၊ အရွင္ဘုရားရဲ႕ တပည့္သားေတြကုိ ဘယ္လုိ ဆုံးမတုန္း…?” တဲ့။
“ငါလည္း မင္းလုိပဲကြ” တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက “ငါလည္းမင္းလုိ ဆုံးမတာပဲ။ တခ်ဳိ႕ ေဝေနယ်သတၱဝါေတြကုိ ငါဘုရားဟာ အႏုနည္းနဲ႔ ဆုံးမတယ္။ ဘယ္လုိအႏုနည္းနဲ႔ ဆုံးမသလဲဆုိေတာ့ ဒါနျပဳၾက၊ ဒါနရဲ႕ အက်ဳိးဆုိတာ အလြန္ၾကီးတယ္။ သီလေစာင့္ထိမ္းၾက၊ သီလရဲ႕အာနိသင္ဟာ အလြန္မြန္ျမတ္တယ္။ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားၾက၊ ေမတၱာသေဒၵါ အနေႏၲာ-အဆုံးမရွိတယ္။ ေအး အဲဒီလုိ ေကာင္းတာ ေကာင္းတာေလးေတြနဲ႔ အက်ဳိးတရားေလးေတြကုိ ျပျပျပီး ဆုံးမတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း အဲဒီလုိ အပါေခၚသြားလုိက္တာ ေနာက္ဆုံး မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရျပီး အကၽြတ္တရားဝင္တဲ့ အထိ အဲဒီလုိပါလာတဲ့ တပည့္သာဝကေတြလည္း ရွိတယ္”။
“ဒါျဖင့္ ေကာင္ပါျပီဘုရား” တဲ့၊ အရွင္ဘုရား ဒါနတုိ႔ သီလတုိ႔ ေမတၱာတုိ႔ ဘာဝနာတုိ႔နဲ႔ အဲဒီလုိ အႏုေဆးေတြနဲ႔ ေဟာေျပာ ေျခြခၽြတ္လုိ႔ မရတဲ့ သာဝကေတြၾကေတာ့ အရွင္ဘုရား ဘယ္လုိ ဆုံးမတုန္း? တ့ဲ။
“ငါလည္း အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဆုံးမတာေပါ့ကြ မင္းလုိပဲ” တဲ့။
“အရွင္ဘုရား အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဘယ္လုိဆုံးမတုန္း?”
“ေဟ့ သူမ်ားအသက္ မသတ္နဲ႔၊ ဟုိမွာျမင္လား ငရဲ၊ သူမ်ားအသက္ သတ္တဲ့ေကာင္ေတြ ငရဲက်ေနတာ ဟုိမွာ ျမင္လား၊ အသတ္တုိျပီးေတာ့ ဟုိမွာ ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္နဲ႔ အရြယ္မေရာက္ဘဲ အသက္ထြက္တာ၊ အဲဒါ သူမ်ားအသက္ သတ္တဲ့ ပါဏာတိပါတ ျပစ္မႈဗ်။ ေဟ့ မခုိးနဲ႔ေနာ္ ဟုိမွာၾကည့္စမ္း သူေတာင္းစားေတြ ဆင္းရဲမြဲ ေတေနတာ ခုိးတ့ဲ အဒိႏၷာဒါန္ကံေၾကာင့္ကြ။ ဟုိမွာၾကည့္စမ္း အႏူေတြ လစ္ပရုိစီေတြ (ဘုရားကေတာ့ လစ္ပရုိစီေတြလုိ႔ ေျပာခ်င္မွ ေျပာမွာေပါ့) အဲဒီလုိ ကု႒ႏူနာသည္ေတြ ျဖစ္ေနတာဟာ ကာေမသုမိစၧာကံေၾကာင့္ ကြ။ ၾကည့္စမ္း အပါယ္ေလးပါးက်၊ က်ျပီးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒု၊ သ၊ န၊ ေသာ-လုိ ခံရျပီးေတာ့ လူစဥ္မမွီတဲ့ သတၱဝါေတြျဖစ္တယ္။ မင္းတုိ႔ ကာေမသုမိစၧာကံ မလုပ္ၾကနဲ႔။ မိမ္နဲ႔၊ ဟုိမွာ ပါစပ္ၾကီး ပုတ္ေနတာ ေတြ႕လား။ အရက္မေသာက္နဲ႔၊ ဟုိေကာင္ ရူးေနတာ ေတြ႕လား။ အရင္ဘဝတုန္းက အရက္ေသာက္လုိ႔ ယခု ဒီဘဝ ရူးေနတာ၊ ဥာဏ္ထုိင္းေနတာ။ အဲဒီလုိေပါ့ကြာ ငါလည္းပဲ အဲဒီလုိ အျပစ္ေတြ ျပျပျပီးေတာ့ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ အဲဒီလုိ ဆုံးမတယ္။ အဲဒီလုိဆုံးမတဲ့အခါမွာ အမ်ားအားျဖင့္ သတၱဝါေဝေနယ်ေတြဟာ ထိတ္လန္႔ျပီး ျပဳျပင္ျပီး ေတာ့ လူေကာင္း သူေကာင္းေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။”
“ေကာင္းျပီဘုရား ဒါျဖင့္ရင္ အရွင္ဘုရား အႏုနည္းနဲ႔လဲဆုံးမလုိ႔ မရဘူး၊ အၾကမ္းနည္းနဲ႔လည္း ဆုံးမလုိ႔ မရဘူးဆုိလွ်င္ အရွင္ဘုရား ဘာလုပ္တုန္း…?”
“ငါလဲ မင္းလုိဘဲ သတ္ပစ္လုိက္တာပဲကြ။ ငါသတ္တယ္ဆုိတာက အဲဒီသတၱဝါကုိ ငါဘုရားသည္ လုံးဝ ဆုံးမျခင္း မျပဳေတာ့ဘူး။ ဘုရားမ်က္ႏွာလႊဲလုိက္တယ္၊ မိဘက သားသမီးတစ္ေယာက္ ဆုိးလုိ႔ မဆုံးမေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္နာသြားမလဲ စဥ္းစားေပါ့။ ငါဘုရား သတ္နည္းက အဲဒီသတၱဝါတစ္ေယာက္ကုိ အႏုနည္းနဲ႔လည္း မဆုံးမေတာ့ဘူး၊ အၾကမ္းနည္းနဲ႔လည္း မဆုံးမေတာ့ဘူး။ ငါဘုရားသည္ ဥေပကၡာ လုံးဝျပဳလုိက္ျပီး။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးထံမွ ထုိသူသည္ တစ္စြန္းတစ္စမွ် တရားနာခြင့္ မရေတာ့ဘူး။ ငါက အဲဒီနည္းနဲ႔ သတ္တယ္ကြ”။ အဲဒါ အႆာစရိယသုတ္လုိ႔ ေခၚတယ္။