ျပည္ထြက္ခြင့္ (Departure stamp) တံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ရန္ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံ

extended_passport_imageကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီၿမိဳ႔မွ လူ၀င္မွဳႀကီးၾကပ္ေရးရံုးသည္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ၀င္ေရာက္သည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမား မ်ားအတြက္ ျပည္ထြက္ခြင့္(Departure stamp) တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ ရန္အတြက္ ယခင္ကထက္ (၁၀) ဆမ်ွ ပိုေတာင္းခဲ့သည္ဟု ကိုယ္တိုင္ သြားေရာက္ ၀န္ေဆာင္ေပးခဲ့သူ တဦးက ေျပာပါသည္။ ထိုအလုပ္သမား မ်ားသည္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ သဘာဝ ေရေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ ခဲ့စဥ္က ေနရပ္သို႔ ျပန္ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

“ သတ္မွတ္ ႏႈန္းထားကေတာ့ ျမန္မာေငြ (၃၀၀) က်ပ္ပါပဲ ထိုင္းဘတ္ေငြ (၁၀)ဘတ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ေပါ့။၊ ဒါေပမယ့္ အခု ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားဖြင့္ၿပီးေတာ့ အလုပ္သမားေတြ ထိုင္းကို ပိုၿပီး ဝင္လာၾကတယ္ေလ၊ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သြားလုပ္ေတာ့ တစ္ေယာက္ကို ဘတ္ေငြ (၁၃၀)ေတာင္ ေတာင္းတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ ကလည္း အျမတ္ အမ်ားႀကီးရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသားေတြ အဆင္ ေျပေစခ်င္လို႕၊ မသြားတတ္ မလာတတ္တဲ့ လူေတြကို လိုက္လံကူညီ လုပ္ေဆာင္ေပးေနတာပါ၊ အဲေလာက္ထိေတာင္ ေတာင္းတာ ကေတာ့ တရားလြန္လြန္းပါတယ္” ဟု အမည္ မေဖာ္လိုသူ ပြဲစားတဦးက ေျပာပါသည္။

90days_report

ပတ္စပိုစ့္ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား (၉၀) ရက္ ျပည့္ အစီရင္ခံစာ႐ြက္ပံု (ဓါတ္ပံု – photoandwander)

ထိုင္းႏုိင္ငံ၌ သဘာဝ ေရေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ခဲ့စဥ္ ျမန္မာအလုပ္သမား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနရပ္ဌာနသို႔ ျပန္ခဲ့ၾကပါသည္။ အထူး သျဖင့္ဌာေနျပန္ အလုပ္သမားမ်ား၏ (၉၀) ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ခန္႔သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရတို႔ အဆင္ေျပရန္ စီစဥ္ထားသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ လမ္းမွတစ္ဆင့္ ျပန္ခဲ့ၾကပါသည္။ ေနရပ္ျပန္ခဲ့စဥ္ကမူ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အထြက္တံဆိပ္တံုးမပါခဲ့သည့္ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ယခုျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ လာစဥ္၌ ထိုင္းဘက္မွ ျပည္ဝင္ခြင့္ ျပန္ေပးရန္ ျငင္းဆန္မႈ ႐ွိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္းႏိုင္ငံ႐ွိ ျမန္မာ အလုပ္သမား အနည္းစုသာ ဌာေနသို႔ ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုမ်ာ ရရာအလုပ္ကို႐ွာႀကံ လုပ္ကိုင္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ဆက္လက္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကပါသည္။

“အဲဒီ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို အထက္က ဦးစီးမႉးေတြ မသိၾကပါဘူး၊ သူတို႔က သူတို႔ အလုပ္နဲ႕ပဲ သူတို႔ ႐ႈပ္ေနၾကတာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕လို ပြဲစားေတြေတာင္မွ ဦးစီးမႉးေတြဆီကို မေပါက္ပါဘူး၊ ကိုယ္တိုင္ လုပ္တဲ့ လူေတြဆိုရင္ ေဝးေရာေပါ့၊ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း ေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႔ရတာ၊ အခု အဲဒီ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္းေတြက အကြက္႐ွာၿပီး လာဘ္စားေနၾကတာ၊ ဦးစီးမႉးေတြ ေျပာသံ ၾကားတာကေတာ့ တရားဝင္ ႏႈန္းထားက ျမန္မာေငြ (၃၀၀) က်ပ္ပါပဲတဲ့၊ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၇) လ ကတည္းက ဒီႏႈန္းထားနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာတဲ့၊” ဟု ၄င္းပြဲစားက ဆက္လက္ ေျပာျပပါသည္။

pka-dsc_6297

ယာယီႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ လိုက္လံေဆာင္႐ြက္ေပးသည့္ ကုမၸဏီ တစ္ခု၏ ေၾကာ္ျငာပံု (ဓါတ္ပံု – photoandwander)

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏိုင္ဝင္ဘာလ (၃) ရက္ေန႔၌ ေရေဘးခံ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား ေနရပ္သို႔ အလြယ္တကူ ျပန္ႏိုင္ရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ထိုင္း-ျမန္မာ အာဏာပိုင္တို႔မွ ၫိႈႏႈိင္းၿပီး ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအား ေခတၲမ်ွ ဖြင့္ေပး ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လြန္ခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာ (၅) ရက္ေန႔ ထိုင္းဘုရင္ မင္းျမတ္၏ ေမြးေန႔၌ ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ (၁၇) လေက်ာ္ၾကာ ပိတ္ထား ခဲ့သည့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအား တရားဝင္ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ပါသည္။  ျမဝတီလမ္းမွတစ္ဆင့္ မဲေဆာက္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ဝင္ေရာက္သူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားမွာ တစ္ေန႕လွ်င္ အနည္းဆံုး (၄၀၀) ဦးခန္႕ ဝင္ေရာက္လ်က္ ႐ွိသည္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား စတင္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည့္ ေန႕၌ (၂၀၀၀) ဦးအထိ ဝင္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔၏ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နားလည္မႈ စာခႊ်န္လႊာအရ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားအား MOU အစီအ စဥ္ျဖင့္ တင္သြင္းရန္ ႐ွိေနပါသည္။ သို ့ေသာ္လည္း ယေန႔အထိ အေရအတြက္ မည္မွ် တင္သြင္းၿပီးေၾကာင္းႏွင့္ မည္မွ် ဆက္လက္ တင္သြင္းရန္ က်န္႐ွိေနေသးသည္ကို ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရမ်ားမွ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ျခင္း မ႐ွိေသးေပ။

http://www.phophtaw.org/burmese/

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s