Weekly news journals in Burma have been ordered by the state censor board to publish articles criticising National League for Democracy members for staging a demonstration in Rangoon last week.

DVB_ ournalists and publishers in Rangoon said yesterday that censor board officials had recently ordered them to publish a government-approved article on the protest.
The article accused senior NLD member Win Tin of being behind a demonstration on 30 December by nine NLD youth members who were arrested by authorities.
It also claimed that their demonstration was not supported by the general public.
A journalist in Rangoon said he had seen the article printed in several news journals and other publications. continue http://english.dvb.no/news.php?id=2065

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s